divendres, 1 de maig del 2020

LA HISTÒRIA INIMAGINABLE-DIA 48


                             
Avui volia escriure sobre el Dia Internacional dels Treballadors, però jo tinc una altra efemèride per celebrar, així que del Primer de maig en parlaré demà. Tal dia com avui, fa vint-i-set anys, va néixer el meu fill Marcel. Vaig haver de treballar en un dia tan assenyalat, però mai tan poca estona de feina havia donat tant bon resultat. Tres quarts d’hora, un fill. No tenia gaire experiència en parts, només una, la del part de catorze hores de la meva filla, feia dos anys i vuit mesos, i m’havia mentalitzat que en serien catorze més. Però el Marcel va arribar furient, com l'Elna. Va ser no vist i vist. Després del part, quan durant el dia m’anava endormiscant i despertant i el veia allí al meu costat pensava: “No pot ser! Ja l’he tingut? No pot ser!”.
Per molts anys, fill meu! Ha anat de poc que no ens poguéssim abraçar, però no pateixis que, quan ho puguem fer, ja ens rescabalarem d’aquesta mancança que fa massa temps que dura. Sobretot me’n rescabalaré jo. Tu em diràs:
―Mare...
―Què...?
―Que fa cinc minuts que m’abraces.
―De veritat? No pot ser!
Com deia, em van fer treballar l’1 de Maig, però va valer la pena.

Ja sé que no em perdonarà que pengi una foto seva, però espero que
amb una mica de sort no se n'assabenti.


10 comentaris:

  1. Felicitats per aquest fill tant guapo,a veure si aviat li podràs donar aquesta abraçada que tenim vetada tant temps. Si tots fem el que hem de fer segur que la pandemia no rebrotara i anirem endavant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies! Esperem, Roser, tots ho esperem. Precisament perquè depèn de tots i tots som molts, sembla més difícil d'aconseguir. Encara hi ha gent no conscienciada i que segurament no ho deurà fer mai.

      Elimina
  2. Per molts anys a tots dos. Segur que us rescabalareu.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja et dic que ell de seguida en tindrà prou, però bé, va amb el tarannà dels fills això, sobretot mascles i joves.

      Elimina
  3. Moltes felicitats a tots dos: mare i fill, encara que ell no se n'assabenti.

    I una abraçada gegant.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Carme! Em sembla que no n'ha sabut res, per sort. Una altra per a tu!

      Elimina
  4. És allò que feina que plau no pesa....Felicitats per un noi tan eixerit i per a tu com a mare...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies, Roser! Déu n'hi do, el que pesa quan la fas. Ara bé, si és una estona més curta no pesa tant, però duri el que duri, quan ha passat ja està oblidat perquè compensa.

      Elimina
  5. Va ser poca estona, però molt ben treballada, Teresa ! Segur que en Bastè, hauria dit el mateix..."No pot ser!" hehehe
    Moltes felicitats ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Sí, Artur, ja tenia aprenentatge i experiència, només que en aquests casos no compten gaire perquè ve com ve i la cosa va com va.
      Gràcies!

      Elimina