dissabte, 24 de gener del 2026

MISTER ARANZEL

                       

 

Veig que els groenlandesos són gent amb un bon sentit de l’humor, si hem de fixar-nos en tots els acudits, mems i gracietes amb pingüins, i més, que han anat sortint arran de l’amenaça de Trump de quedar-se amb Groenlàndia a les bones o a les males. És clar que als mems i les gracietes s’hi deu apuntar tothom, groenlandesos i no, perquè a l’Hemisferi Nord, si no ho tinc mal entès, no hi ha pingüins i els groenlandesos ho han de saber millor que ningú.




    També veig que són pocs, però ben avinguts. Tots al carrer, amb un fred que pela, a cridar que volen ser independents, però que si han de ser dependents d’algú, serà de Dinamarca i que a Trump i els USA el volen ben lluny.

Fa uns mesos vaig llegir un llibre “La vall de les flors” de la groenlandesa Niviaq Korneliussen i, caram! Entre la blanca neu, la llarga nit, la trista protagonista i el tràgic final, gelada no m’hi va deixar gens, però em va quedar una idea d’aquella gent que ara amb aquest afer m’ha canviat. D’alguna cosa serveixen les animalades de Trump! I si no fos per la gravetat dels seus estirabots, m’afegiria al sentit de l’humor dels groenlandesos perquè creieu-me que les seves anades i vingudes són un espectacle continu.

—“Aplicarem aranzels per a tothom”. (One direction).

—“Potser no serà per a tothom”. (Només per als que no m’adorin)

—“Groenlàndia serà nostra, sí o sí”. (Oh, yeah!)

—“I qui no hi estigui d’acord, aranzels a dojo”. (A lot!).

—“Com que no m’han donat el Nobel de la Pau, no tinc cap obligació de garantir la pau al món. Encara que aquella tonta m’hagi regalat la medalla!”. (Ui, com li ha cogut!)

—“Els groenlandesos són una gent endarrerida que encara es desplacen amb trineu”. (I amb què et penses que et desplaçaràs tu, cap de trons?).

—“A Veneçuela tothom és narcotraficant. Per arreglar-ho, ens en quedarem el petroli”. (Great solution!)

—“I a qui protesti, li apujaré els aranzels”. (Oh, yeah, much more!)

—“L’ONU no serveix per a res, així que ara farem una nova aliança per assegurar la pau a tot el món. Qui s’hi apunta?”. (Qui vol participar d’aquest negoci que ha de donar grans beneficis?)

—“I si no t’hi avens, t’apujaré els aranzels un 200 %”. (Fuck you, Macron)

—“Els meus 22000 homes de l’ICE tenen impunitat absoluta per aturar, expulsar, matar immigrants i qui els defensi, perquè tots plegats són gent de mala vida, lladres i assassins”. (I have a dream).

No segueixo. Les perles que surten per la seva boca es multipliquen amb els dies, les hores, els minuts i potser algun dia passaran a la posteritat com les frases més grotesques de la història.

Però... —i jo segueixo amb les meves elucubracions sobre la psicologia d’aquest home—... Trump és un actor. Un mal actor, segons diuen. Tot i així... pot ser que estigui actuant? Jo crec que ni en el paper més brillant ni en el més penós de la seva vida, cap actor voldria passar a la història fent aquest paper d’animalot. És clar que la meva lògica deu ser a les antípodes de la seva!

I parlant de passar a la història... És que el món voldrà passar a la història per la seva inacció i per no haver-li parat els peus? La plantada d’Europa respecte a Groenlàndia i l’amenaça d’aplicar aranzels als productes americans està molt bé, però fan falta més plantades, més aturar-li els peus, més coratge i més cooperació entre els estats que no estan d’acord amb el seu despotisme.

Està clar que Trump és un pinxo —i cito Macron— que quan algú se li posa al davant, recula. Doncs, ostres, tothom, d’aquí i d’allà, plantat i passes endavant, a veure si reculant, reculant cau a l’Atlàntic i s’ofega. Per cert, ahir feia veu de refredat i a vuitanta anys els refredats a vegades es compliquen. Per cert, criden l’atenció uns morats que té a les mans. Per cert, encara hi ha esperança, amics!

 

11 comentaris:

  1. És el millor que podria passar. Morta la cuca, mort el verí.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo crec que sí, que alguna cosa s'hi guanyaria, Helena.

      Elimina
  2. Voldria ser tan optimista com tu, però em costa un munt ( o uns quants).
    No desitjo la mort a ningú, però espero que no pugui superar un refredat (fins i tot tenint els millors metges del món).
    I sí, crec que podrien aturar-lo, per molta seguretat que tingui (suposo que sempre hi ha un fil per on colar-se, ja ens ho ha demostrat ell mateix).
    Si cau a l’Atlàntic, mira tu! i sinó una sempenteta i "bye, bye"!
    Quin fàstic d'home!!!

    Aferradetes, preciosa.


    ResponElimina
    Respostes
    1. El meu optimisme va i ve, sa lluna. Hi ha dies que també penso en allò de "Si tant estires la corda, al final es trenca". Jo crec que aquest home no està irritant només el món no americà, sinó tots aquells americans a qui agreuja i els que tenen una mica de sentit comú. També els demòcrates i molts republicans. És boig i està posant-ho tot de cap per avall. Un megalòman que vol fer-se seu el món. Ara l'ha emprès amb Panamà i vol passar, en alguns casos hi passa, per damunt del Congrès, dels jutges i d'aquelles entitats suposadament independents. Si els seus sequaços del govern no fossin tan curts, ja li haurien parat els peus, però són ben bé dignes d'ell i això de tocar poder deu ser un orgasme continu, dic jo.
      Aferradetes i confiem.

      Elimina
  3. Si l'esperança l'hem de posar en el fet que es mori aquest home, aleshores estem reconeixent que hem perdut tota l'esperança. Arribar al punt que l'única solució que se'ns acudeixi és desitjar la mort de l'altre, és admetre que aquest altre ja ha guanyat la partida.

    I, a més, tampoc serviria de res. De veritat penses que acabant amb en Trump s'acabaria el problema? Que no hi hauria ningú per substituir-lo? Que, amb ell fora del mapa, l'auge de la ultradreta i els totalitarismes que s'estén per tot el món s'acabaria de sobte? Diuen que "mort el gos, morta la ràbia", però tots sabem que això no és cert. De gossos rabiosos se n'han mort molts i això no ha evitat que la malaltia hagi continuat proliferant.

    Potser soc massa ingenu, però tal com la solució a la ràbia és inocular la vacuna a temps, també en el cas que ens ocupa el que convé és trobar la "vacuna" que ens immunitzi contra aquest mal. Fa falta, com demanes, més coratge dels mandataris actuals i també més educació per a la joventut, més justícia social, etc. Sí ja ho sé que, per desgràcia, tot això és només fer volar coloms... ja ho he dit que soc un ingenu.

    Abraçades!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Avui no estarem d'acord en tot, Mc. En el primer que dius tens quasi, quasi tota la raó: si per guanyar l'adversari hem d'esperar que es mori, vol dir que hem deixat de lluitar i per tant hem perdut. Però ja m'explicaràs què podem fer des d'aquí. Tu creus que, a banda de queixar-nos i manifestar-nos, hi podem fer res més?
      Segon paràgraf. No pensava en acabar amb l'extrema dreta i el totalitarisme quan he escrit això, sinó amb que ell deixés de ser el president dels EEUU. I jo crec que sí, que alguna cosa es notaria. Estic segura que aquests ignorants bàrbars que l'envolten, el secunden, li diuen amén a tot i li riuen les gràcies, sense les seves idees boges no se sentirien tan forts per fer totes les barrabassades que fan. I penso en els membres del govern, dels que no en salvo ni un, i en els assassins de l'ICE, que amb l'excusa de tenir carta blanca, treuen a fora tots els seus mals instints.
      Vaig al tercer: comparteixo totes les solucions que dones, però per mi, la clau és l'educació, més que una altra cosa. Que aquests energúmens arribin al poder depèn de que guanyin unes eleccions, suposant que els resultats de les eleccions siguin fiables, i penso que la ignorància, de la història sobretot, però la ignorància en general és el que fa que la gent es cregui el que els diuen sense qüestionar-ho i sense el sentit crític que dona l'educació. I d'ingenu, res, jo et diria idealista. Tant de bo els teus ideals es compleixin!
      Abraçada, Mc!

      Elimina
  4. Jo conec a una nena amb una agulla imperdible a la mà disposada a fer despertar a qui sigui, per tal de no deixar que ningú s'aprofiti en benefici propi, com és el desig d'aquest "element" ! : )
    Com et deia en algun lloc, Tresa, millor tenir bon humor i no una úlcera a l'estómac ! : DD
    Una abraçada i bona setmana !!.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres, ara m'he perdut! Qui és aquesta nena, Artur? I perdona si ho hauria de saber. Darrerament tinc problemes de memòria. No és conya, no, malauradament.
      Abraçada i bon cap de setmana!

      Elimina
    2. Volia fer referència a la nena de la meva última entrada al blog , el meu últim relat. No passa res i no et preocupis, Tresa !, que amb tant llocs és fàcil de perdre el fil ! : ))
      Una abraçada !!

      Elimina
  5. Quan una persona està malalta ha d'anar a un especialista. I aquest tio ho està i molt.

    ResponElimina
  6. El que és greu és que moltíssima gent ho diu, especialistes també, i que, tot i així, els que el poden aturar no ho facin. Tenen una gran responsabilitat perquè, amb tot el mal que estan fent, si algun dia cauen, a ell potser l'exculparan per boig, però i als altres?

    ResponElimina