divendres, 2 d’abril del 2021

M'HE VACUNAT. I ARA QUÈ?

                          

Doncs sí, dimecres passat em vaig vacunar. Quan em van enviar l’SMS perquè demanés hora, no m’ho acabava de creure; m’havia fet a la idea que no em tocaria fins a finals d’any. Però sí, sí, dimecres a les 10 em vaig posar a la cua que em portava a la terra promesa de la vacuna Astrazeneca. No era gaire bon dia, no; el dimarts Alemanya n’havia suspès la vacunació, però no hi vaig voler donar més voltes i per altra banda vaig pensar que, tal com van les coses, potser era ara o mai.

       Es veu que molta gent deu pensar com jo perquè la cua era llarga, d’una hora més o menys. Com diuen els negacionistes, un bon ramat de xais camí de l’escorxador. Sort que aquests són una minoria! Perquè de què servirien tants esforços per trobar la vacuna si després la majoria de la població no se la volgués posar? Digueu-me il·lusa, però jo crec en la vacuna. També crec en els interessos de les farmacèutiques i dels governs, però penso que la vacuna me l’he de posar. Si no em torneu a trobar més per aquí, serà que anava errada.

       Tot i el metre i mig de distància, els xais vam socialitzar força. El destí comú agermana, sí és èpic, més.    El xai del meu darrere va arribar amb un somriure i això em va animar a donar-li conversa quan em va demanar la tanda. Era un xai mascle, així amb cabells blancs com jo, i mascareta, com jo, i era de Reus i em va dir que allí no vacunaven, o almenys que en el moment de demanar cita, Reus no era a la llista. Ja se n’ha de tenir ganes per ser de Reus i venir a vacunar-se a Tarragona! És un dir. Jo no sento cap rivalitat amb Reus, en canvi la sento amb l’Espluga de Francolí, el poble veí de Vimbodí, que ja se sap que els orígens manen. Al final, amb el reusenc teníem coneguts comuns.

       Vam riure quan més endarrere un xai, amb poca facilitat per les paraules complicades, anava explicant les diferents vacunes i laboratoris als xais del davant i del darrere: La Faiser, l’Astaseneca, La Janson, la Jonson, la Modetna... No rèiem per la manera de dir-ho ―bueno, una miqueta sí―, sinó per la manera, impensable fa un any, en com tots havíem enriquit el vocabulari i ens havíem fet intrínsecament nostres algunes paraules gairebé desconegudes fins llavors. Al principi va ser coronavirus, confinament, mascareta, pandèmia. Més tard, hidro-alcohol, asimptomàtic, cribratge ―està bé tenir paraules com més allunyades del castellà millor, però aquí s’han passat, trobo: cribrrrratge―, antigen, desescalada. I ara, des de fa un temps, ens hem après els noms estrangers de tots els laboratoris farmacèutics que tenen a veure amb la vacuna. Ves si no en podríem tenir un aquí, d’aquests laboratoris, que fabriqués una vacuna catalana que tingués un nom tan clar i fàcil de pronunciar com “salvament”, o “nomésperlasalut”, o “pancura”, que tot i el prefix grec, tothom sap què vol dir.

       Per qui tingui curiositat per saber com han anat els efectes secundaris de la meva vacuna, doncs... Em vaig vacunar a les 11 i vaig estar bé fins les 11 de la nit. I de sobte em vaig sentir molt aixafada i vaig notar que la febre em començava a pujar. Ja havia anat prenent el paracetamol tal com recomanaven, així que vaig prendre el que em tocava i de pet al llit perquè la meva energia s’anava destruint per segons. La nit fa ser fotuda, malestar, febre, però no més que per una grip i sabent que tot està dins del previst es porta millor. L’endemà encara em ballaven les cames i en moure’m notava una certa inestabilitat en el cap, però avui, després de poc més de 48 hores, puc dir que em trobo perfectament bé, si no fos per la punxada de la xeringa... Encara tinc el braç adolorit.





Us deixo, que no sé què tinc...

17 comentaris:

  1. Jo encara no i em temo que va per llarg, però qui sap? potser em sorprenen com t'ha passat a tu, de moment com que en tinc mes de 65, encara no toca. Quan arribi el momnt ho faré sense dubtar-ho, un xai més a la cua, potser sí, però si resulta que és l'única cosa que podem fer per millorar aquest estat desgraciat de la padèmia, doncs penso que s'ha de fer.

    Espero que estiguis bé i que et tornem a veure per aquí ben aviat, malgrat la broma del teu comiat.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Siiií, era broma, Carme, és clar! A veure si et toca aviat. Tinc unes quantes amigues entre 65 i 70 que estan com tu, però no crec que triguin gaire a vacunar-vos. Noia, és que què s'ha de fer, sinó? Així no podem continuar. Serà molt que la vacuna porti a l'extinció de l'espècie humana.
      Una abraçada!

      Elimina
  2. A veure noieta, què tens padrins tu? jo conec gent de més de vuitanta anys que encara no els han vacunat...A mi tampoc, però jo ja m'esperava a finals d'abril i també sóc de les que creuen en les vacunes. El què m'empipa és haver de fer aquestes cues i a més em sembla que hauré d'anar a Cornellà...M'agradaria que em toqués quan amb una dossis n'hi ha prou!
    A ma nevoda que treballa a la presó també l'han vacunat ja ( com la teva) i va tenir dos dies de febre...
    Be Teresona, que acabis de tenir un bon final de Setmana Santa. Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Roser! Crec que va ser xamba que quan van canviar l'edat adient per l'Astrazeneca, hi van posar la meva franja. Ja dic que no hi comptava pas. Als de més de vuitanta no els havien vacunat perquè no tenien la vacuna que els anava bé a ells, ja ho deus haver sentit. Ara que ja han arribat, ho han reprès. La setmana passada, a la meva mare i molta gent que conec d'aquesta edat, també.
      Per la meva zona només vacunen a Cambrils, Tarragona i Valls. No sé en què es basen, però és així, i tothom es queixa de l'hora de cua. La d'una sola dosi és la de Jansen, no? Aquesta sembla que ja arriba, però a mi no m'agradaria ser de les primeres a posar-me-la. En tot cas, esperar que en comencin a parlar malament... Que no ens falti l'humor, no?
      Petonets, guapa!

      Elimina
  3. Així de sorpresa em vaig quedar jo quan em van trucar el dimecres per la vacuna. Com sabeu tinc 63 anys i, segons Sanitat, en tinc molts per davant. Una amable senyoreta em va dir si volia o no, li vaig contestar quina vacuna era?, la Astrazeneca em va respondre. Li vaig dir si per casualitat tenia el meu historial mèdic a prop, vaig seguir dient que he patit un ictus, que de tant en tant em punxen a la panxa per no patir un trombo i que tinc Epoc. Vosté creu que me le puc posar?... Després d'un silenci em va dir que me poses en contacte amb el meu metge, que li comentés tot això i que després els truqués per dir si me le poden posar o no. També em va dir que no en tenien d'altra, de moment. Tot un matí trucant a l'ambulatori, fins que a les dues em van dir que el meu metge està de vacances, que torni a trucar el dia 6, per demanar hora pel dia 12 que torna de vacances. Que tenen les llistes tancades no sé per quin motiu, perquè jo ja no escoltava... Espero que el dia 12 ja hagin arribat altres vacunes i que a la senyoreta (tan amable que em va trucar), li vingui de gust vacunar-me.
    N'estic fins...!

    Espero que estiguis millor, amb ganes i forces per a la segona dosi. Ànims!
    Aferradetes, Tresa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Mooolta paciència, sa lluna, perquè l'organització no és precisament modèlica. Segueixen un programa amb unes pautes concretes i qualsevol excepció, no la tenen contemplada. Encara rai que tot ho vas fer per telèfon i no vas haver de desplaçar-te ni fer cua! Però caram! Amb els teus antecedents, estaries dins de grups de risc i ja hauries d'estar vacunada.
      A veure què et diu avui el de capçalera.
      Aferradetes i ànims!

      Elimina
    2. Doncs el metge em va dir que m'esperés. Em va intentar explicar que els trombos produïts per la vacuna no eren els mateixos que puc tenir jo... ????. Què cal vacunar-se, però que amb els meus antecedents... Què si no tinc gaires contactes que puc esperar tranquil·la... Que si fos per ell (particularment), no se vacunaria... Què truques a la noia i li digués que m'esperava. Com pots veure, l'aigua clara!.
      Vaig trucar a la noia i em va dir que no podia fer res, ni anotar que l'havia trucat, que no tenia una llista per això i que el metge hauria d'haver escrit, tot el que va parlar amb mi, a l'informe. Informe que no tenia quan em va trucar el primer cop... També em va dir que truqués a mitjans de maig, per veure si ja em podien vacunar. JO HE DE TORNAR A TRUCAR?!!!.
      Ja veus, es tot demencial!

      Més aferradetes.

      Elimina
  4. Jo vaig haver d'anar uns quants barris més enllà del meu, al Guinardó. M'ha quedat un record en forma de dolor lleuger al braç.
    Si els laboratoris catalans s'haguessin espavilat més, probablement ara tindríem la vacuna Juanola amb sabor de pegadolça o la del Dr. Andreu amb gust de menta.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ha ha, Xavier! Que bona! Seria com un caramelet de proximitat, amb denominació d'origen Catalunya. Ja ho diuen, que els bons biòlegs, químics i farmacèutics catalans han de marxar a treballar a fora. Després passa això i ens informen des del país que els ha donat feina.
      Jo, del braç encara me'n sento si me'l toco. Però no res, pecata minuta.
      Abraçada, Xavier, i a esperar la segona dosi.

      Elimina
  5. Al menys vas passar una bona estona de xerrameca amb els altres xais i això , ja és molt ! El demès, ja saps !...danys col·laterals que diuen els ianquis ;) , res greu !.
    I suposo i desitjo, que segueixes " vivita i coleando " perquè ja t'he vist alguna foto no sé on, preparant una bona mona de pasqua amb la teva mare ! hehehe Bon profit i bona pasqua , trapella !!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ai, Artur! Que et tinc per tot arreu a tu i no et puc enganyar. Vaig fer la brometa, però ja et pots imaginar que si m'hagués trobat malament altra feina tindria que publicar al blog. No dius res de la teva vacuna... Ara ja saps què passa si et vacunen amb l'Astrazeneca.
      Una abraçada!

      Elimina
  6. Que bé que te l'hagis posat, malgrat tot! Jo en tinc moltes ganes, però encara "no toca". No sabia que els efectes secundaris fossin els que expliques!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És que tu ets jove, Helena! Jo també... però comparada amb tu ja no tant. Esperem que els pronòstics de tenir vacunada el 70% de la població a l'estiu es compleixin. No es veu fàcil des de l'abril, però ja ho veurem.
      Crec que els meus efectes són els de la majoria que ens hem vacunat amb aquesta. Sé que n'hi ha de pitjors i algun de més lleu. Però es passa bé, sense problemes.
      Abraçada, Helena!

      Elimina
  7. Guaita ella com s’aprofita de la seva poderosa influencia com a escriptora famosa.... A partir d’ara qualsevol cosa que et passi passarà a convertir-se en efectes secundari de la vacuna, inclús si t’atropella un camió.

    ResponElimina
  8. Ara no sé si t'entenc, Pons! Que potser insinues que m'han vacunat per la meva poderosa influència com a escriptora famosaaaa? No era pas conscient del meu poder influencial, però vaja, si necessites res, m'ho dius i miraré què hi puc fer.
    Intentaré guardar-me dels camions, no se sap mai com ho poden vendre els mitjans.
    Com que sé que no la vols, t'envio una abraçada, apa!

    ResponElimina
  9. Fa dos dies que m'han posat la primera dosis de la vacuna i de moment no he tingut cap efecte secundari...No és com la teva , és la segonas que no sé com es diu. A mi me l'han posada quan em tocava per l'edat, que no tinc padrins jo, he, he...M'ho van fer a 5 minuts de casa i abans de l'hora que em tocava, perquè no hi havia gairebé ningú...
    Ara a esperar la segona...
    Petonets.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ja estic vacunada del tot...Cap de les dues m'ha fet afecte!

      Elimina