dimecres, 22 de juny del 2022

MENTIDES, ENGANYIFES I BOLES NACIONALS

 

 

Feia temps que dinava sense tele perquè vaig notar que el dinar se’m posava malament. Ara ja fa uns quants dies que la torno a posar. No és pas que les males notícies vagin a la baixa, més aviat al contrari. Però a vegades el que són males notícies per uns, són bones pels altres. I en aquest cas, deixeu-me ser dolentota, veure la imatge de Villarejo, un espia al més pur estil ibèric,  en l’avanç del TN, ja em fa salivar perquè sé que algun altre mentider sortirà a la llum. No em direu que no sigui una xalada!

No sé si Déu quan va incloure el vuitè manament en el seu Decàleg ho va fer per omplir, per riure una estona o per fotre’ns perquè... a qui se li ocorre prohibir mentir si és una tendència implícita a l’espècie humana! Si una criatura, just comença a parlar i ja aprèn a dir mentides! Són petites enganyifes, mentides inofensives, bàsicament per defensar-se o per protegir-se, i en aquest cas, fàcilment descobertes, però no deixa de ser una iniciació en aquesta pràctica que després es va fent més i més sofisticada per deixar de ser inofensiva i convertir-se en corrosiva i destructiva.

Mentim a les mares, a l’amiga, a la parella; mentim a la feina, a la família; mentim sobre el que hem fet, sobre el que volem fer, sobre el que faríem i el que no faríem. Mentim, mentim, mentim. I no sé si ho fem pel gust de transgredir, de fer allò que en un temps remot ens van prohibir, pel benefici que ens reporta o perquè forma part de la nostra naturalesa.

Però el màster en mentir el tenen, ves quina novetat!, els polítics. Tots sense excepció amaguen les seves intencions i això quan no menteixen descaradament. I el màster amb matrícula d’honor és pel PP. Totes les filtracions que Villarejo va traient -Ah, que no és ell qui ho filtra?- a bombo i plateret, a mi més que indignació, perquè crec que el cupo d’indignació el tinc ple que se sobreïx, em provoca riure. Ric perquè m’agrada veure que allò que polítics, ex-governants i no, sempre han declarat amb tanta contundència, ara queda claríssim, gràcies a les gravacions, que mentien, mentien i mentien.  I si bé, nosaltres ja sabíem que mentien, està bé que ho sàpiga tothom. No és que tingui gaires esperances que s’arregli res, ni que es faci justícia, perquè no hi ha pitjor sord que el que no vol sentir, ni pitjor cec que el que no vol veure. Sense anar més lluny, els resultats del PP a les eleccions andaluses. A més corrupció i més mentides, més vots. No ho sé, suposo que el PSOE ho devia fer molt malament a Andalusia perquè ara passi això.

I si la mentida te la fas tu sol, només depèn de tu que se sàpiga. Però és que el PP... Això sí que és una organització criminal! Espionatge d’adversaris polítics, que riu-te’n del Watergate, amenaces, xantatge, corrupció, morts misterioses, encobriments, prevaricació, tràfic d’influències, informes policials falsos, sentències decidides abans de començar el judici, ensorrament de bancs i gairebé de governs. I tot i així, ingenus. No se’ls va ocórrer que un col·lectiu de corruptes no és de fiar i que un moment o altre, algun corrupte se n’aniria de la llengua i no seria sense voler? Quan hi ha tanta ambició pel mig, una petita espurna pot encendre un bosc. Que consti que jo pensava que qui ho faria seria Bàrcenas Se Fuerte, que tant gallejava d’estirar la manta. I encara no entenc com és que no ho va fer. Ves a saber què li van prometre a canvi!

En fi, a España PP i PSOE estan conxorxats per protegir-se mútuament i no cal que esperem justícia. Però... a veure si Andorra se’n surt!

Acabo amb les mentides i el vuitè manament perquè em ve al cap un dels quadres terrorífics que el pintor El Bosco va pintar sobre l’infern. Hi veig un racó destinat al PP, on tots els mentiders s’estan rostint i encara ho neguen. Ah, i  Villarejo amb la gravadora a la mà! Només faltaria!


                              "El carro del fenc" de El Bosco

Va, vinga! Com si es tractés de trobar el Wally, trobeu el PP a l'infern


10 comentaris:

  1. Jo continuo sense mirar la tele, la veritat... i és que per totes aquestes raons que expliques tan bé, jo ja no em crec res, ni ningú. Tot ho poso en qüestió i penso que ja ens ho anirem trobant. Perquè hi ha les mentides, les enganyifes, les boles i les troles i del poc que queda, encara hi ha les coses que diuen sense saber-les, sense pensar-les i que tampoc són certes, per desconeixement o ignorància. I que res no va com ens han dit que aniria. Al final no em crec res. Ni la previsió del temps, com aquell que diu.

    M'alegro que els andorrans hagin mogut fitxa, però tampoc no em sembla pas que servirà de gran cosa.

    I tens raó que mentir és un "esport" molt humà i que aprenem a mentir molt aviat, però és que la gent normal menteix una mica de tant en tant, però aquesta gent menteixen sempre i sistemàticament. I amb els pitjors dels motius. Perquè mentir per protegir-te encara pot passar, per feblesa, per por, per manca de capacitat de gestionar alguna cosa però mentir per fer mal i per aprofitar-se de tothom és molt diferent.

    El teu infern es farà petit, no hi cabrà tanta gentada maligna. Com veus no tinc un dia optimista ... he, he, he...

    Malgrat tot, una abraçada, de consol, Teresa.

    ResponElimina
    Respostes
    1. No tenies el dia optimista, Carme? Realista, només et veig realista. I és que trobo que els que tenim una edat, encara que no es valori gaire la nostra opinió, a tota aquesta colla els veiem venir de lluny. I quan t'adones que, efectivament, porten temps prenent el pèl a tothom , acabes concloent que tots ens fan anar per on volen ells. Molt decebedora l'evolució de l'espècie humana, molt! No et puc donar ànims perquè jo també ho veig negre, però sí una abraçada virtual, que de les altres avui millor que no.

      Elimina
  2. Tota aquesta colla ,nomes es mouen pel benefici propi , com diu la Carme, ja no pots fiar-te de cap !. Què trist , però sembla que ara per ara , va així.... Abraçades, escriptora indignada !! ;D

    ResponElimina
    Respostes
    1. Avui soc l'escriptora contagiada, Artur! Espero que ja poc contagiadora. Però sí que n'estava, sí, d'indignada. De tota manera, no em diguis que no estigui bé aquest degoteig de desemmascarament de farsants. Cada setmana un, com a mínim.
      Abraçada!

      Elimina
  3. Jorge Fernández Díaz, (un dels exemples, amb permís de Villarejo. la Sánchez Camacho, M punto Rajoy...) que se les dona d'hiper-religiós, ultra-catòlic, que parla amb àngels i que condecorava la mare de Déu, deu haver arrencat unes quantes pàgines de la Bíblia, de l'Evangeli, del catecisme... Tot allò de: "no diràs falsos testimonis ni mentiràs" s'ho deu passar, com a mínim, per la bossa de la soca dels ous.

    ResponElimina
    Respostes
    1. La bossa de la soca dels ous... Quina expressió més digna per designar les parts nobles del ministre. Es dona la paradoxa que la gent hiper-religiosa ultra-catòlica acostuma a ser la més perversa del món. Em sap greu per Jesucrist que tenia bones intencions, però els seus ideals, posats en males mans, són una molt mala publicitat per a la seva doctrina. Suposo que encara més perquè és de qui menys s'esperaria tanta maldat.
      Abraçada, Xavier!

      Elimina
  4. Estic molt, però molt desencantada del món polític. I també estic molt, però molt cansada que ens prenguin per beneits... "y suma y sigue...", veiem qui la diu més grossa, sense que passi res de res.

    Aferradetes, nina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. I el més curiós, sa lluna, és que com pitjor són , més els voten. Sense voler-me-les donar de saberuda, trobo que hi ha molta incultura i molta ignorància no només aquí, sinó a tot arreu. Sense anar més lluny, Boris Johnson. El primer ministre més votat de tots els conservadors que hi ha hagut al govern del Regne Unit. No es veia que aquest paio era un tararot i un barrut? Jo li he vist sempre. I ara riuràs. La mama sempre que sortia deia: Quin primer ministre, Marededéu!
      Aferradetes, bonica!

      Elimina
  5. Ai mentiderota, no coneixia aquesta qualitat teva...Jo tampoc miro les notícies de la tele, només el començament del Telenotícies de TV3...Hi avui ja m'he enfadat perquè ens han tirat per terra la famosa llei que semblava que anava a protegir el català a les escoles, qui els va matricular!!!
    Jo ara ja tinc vacances, l'any que ve no que passarà...Em sembla que no us ho havia explicat, que aquest any he pujat de categoria, he estat a l'aula d'acollida dels nou vinguts per reforçar el català, ves per on, d'un institut que tinc a 5 minuts de casa amb adolescents de 13 a 17 anys, del Paquistan, del Marroc, del Sahara, de Birmània, d' Ucraïna de diferents països de Sudamèrica, de filipines...
    L'altre dia una nena em va dir. Tu no sabes hablar castellano?, perquè sempre els parlo català i al final ja m'entenen! Faig país.
    Petonets.
    Molt diferent amb la primària

    ResponElimina
    Respostes
    1. De moment, la llei l'han aturat, Roser, però em temo que només serà pa per avui i gana per demà. Marejar la perdiu, que se'n diu al que fan els polítics catalans, sense arribar-se-la a menjar mai.
      Curiosa la pregunta de la nena i molt bé la teva actitud. Segueix així. No ens hauríem de rendir mai de parlar català i tothom l'acabaria entenent i parlant. Per què hem estat sempre tan tolerants? Només ens ha servit perquè ens posessin més fort el peu al clatell.
      Apa, petonets!

      Elimina