dissabte, 30 de març del 2024

L'ASIGNATURA PENDENT

Dedico aquesta entrada a les meves companyes de ball: les Carmen, la Imma, la Maite, la Montse i la Rosa, l’Anna, l’Elena i l’Helena, l’Eugènia, les Isabel, la M. José i la Mari Mar, la Mariví, la Mercedes, la Paloma,... i a totes amb les que coincideixo. I, a qui sinó, al nostre professor David, artífex i màxim responsable d’aquesta felicitat que donen les petites il·lusions quotidianes.

 


                                      

De tota la vida que m’ha agradat ballar. I de tota la vida que ho tenia pendent. No sé com ho explicaria: el ritme em porta, el temps vola sense que me n’adoni i tots els mals, de cos i d’esperit, desapareixen. Soc feliç? Sí, mentre ballo soc feliç.

          Vaig trobar aquesta pedra filosofal el dia que, fa un parell d’anys, vaig descobrir que al meu mateix carrer s’hi feien classes de ball. I, de fet, no era la primera vegada que intentava ballar.

          Ho havia provat amb el ball de saló, però en el meu horari hi havia pocs alumnes i sovint acabava ballant amb la professora. Era una mica violent, i no perquè la professora no ballés bé, sinó perquè la meva manca de traça estava tant a la intempèrie que era impossible dissimular-la.

          També ho vaig provar amb el swing. Aquí érem molta gent, però el professor tenia un fixament amb mi i no me’n deixava passar ni una. Sí, sí, com allò que diuen a vegades els estudiants que el professor els té mania. Sabeu allò de “dona-li confiança a algú en el que està fent i ho farà millor”? Doncs això, però al revés. I entre l’atenció negativa del professor i els grans miralls que teníem al davant, projectant la meva penosa imatge, esforçant-me a fer els passos sense sortir-me’n, vaig patir bastant. En acabar el quadrimestre vaig assumir que a mi ja em podia agradar molt ballar, que si em faltaven aptituds per fer-ho, potser el millor era renunciar-hi.

          Fins i tot vaig fer una altra reflexió per acabar-me de rematar: m’havia enamorat del meu ex ballant, però a ell de seguida li n’havien passat les ganes. I si havia sigut per la meva manca de gràcia ballant? I si resultava que jo era un sac a qui s’havia d’arrossegar tota l’estona? I si no m’ho havia dit per compassió i havia preferit anar-ho deixant com qui no vol la cosa?

          I després de tantes preguntes vaig decidir resignar-me a no ballar, ni tan sols a tornar-ho a intentar, mai més. I heus aquí que quan menys ho esperava... Sabeu allò de l’amor a primera vista? Doncs vaig sortir de la primera sessió, de prova, convençuda que ho era. I ho era doblement. Una va ser perquè mentre ballava vaig recuperar totes aquelles sensacions que he explicat al principi. L’altra va ser pel profe, que ell sí que és un amor, i no pel que tothom s’imagina -ja m’ha passat el temps d’enamorar-me de gent de l’edat del meu fill-, sinó perquè sap ensenyar, sap combinar els ritmes, té molt sentit de l’humor, mai controla de prop cap alumna ni corregeix individualment, però se n’adona quan algú té dificultats i amb un tacte exquisit torna a explicar-ho a poc a poc, sense pressa, fins que totes ens en anem sortint. Es diu David, sí, David, com el que va vèncer a Goliat, el gegant. El David ha vençut la gegant poca confiança en mi mateixa per a ballar. Ara em veig al mirall quan ballo i no sento aquell rebuig per la meva imatge que va contribuir a arruïnar-me les classes de swing. Fins i tot, m’agrada veure’m. M’agrada veure’m a mi i veure les companyes que, de procedències diverses, des de l’anonimat i còmplices en l’afició, s’ho passen tan bé com jo. A ritme de txa-txa-txa, cubano, xarleston, rock, bachata, tango, pop, merengue, cúmbia, samba -i encara me’n dec deixar algun- ballem, riem, ens equivoquem, riem, suem, riem, comentem i... riem!!!


          Puc dir que qui ho prova ja no se’n va. Quan vaig començar érem sis o set i ara som gairebé trenta. No sé si dir que el profe es diu David Tamayo perquè és que si s’apunta més gent ja no hi cabrem. Tampoc no sé si dir que la seva web és https://desconectabailando.es/ i la pàgina de facebook,  https://www.facebook.com/bailedasalud . De veritat, de veritat que no ho volia dir, però bé... ja està dit!

          I ara potser em repetiré, perquè segur que ho he explicat altres vegades, però és igual perquè considero que és una gran veritat. A l’Escola de Lletres m’ho van dir uns quants cops: si quan escrius, tu t’ho passes bé, aquest gaudi es transmet al lector i ell també s’ho passa bé llegint-te. Ho aplico a aquest cas. El nostre profe s’ho passa tan bé fent el que fa, ballant i ensenyant a ballar, que així ho rebem nosaltres i per això ens ho passem tan bé com ell. I en diré una altra, que tampoc no és nova: qui troba un bon professor, ha trobat un tresor. És clar que nosaltres som alumnes aplicades i, pel que sé, ara mateix un alumne aplicat en edat d’estudiar és una rara avis i als bons professors ningú els dona el valor que es mereixen.

14 comentaris:

  1. Enhorabona per haver trobat, al final un lloc on ballar i passar-t’ho bé i ser feliç.

    Jo només ho he intentat un cop, però ens volien ensenyar massa quantitat de balls sense temps d'assimilar-los, ni de perfeccionar-los. Em vaig cansar d'aquell sistema i no ho he provat mai més.

    Que gaudeixis i que duri! Una abraçada.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Soc la Carme… Santa paciència, la que hem de tenir amb Blogger!

      Elimina
    2. La veritat és que aquest noi té la virtud de saber-ho fer, Carme. A mi si em pregunten per la teoria: ritmes, passos, etc... no ho tinc tan clar, però com que veig que tothom està igual, no m'hi amoïno. La qüestió és que quan ens posem a ballar, va sortint. Podria dir que tot flueix, però tampoc no em vull passar.

      Elimina
    3. Carme, aquí on hi diu "Comenta com a:" hi tens un desplegable. Per defecte comentes com anònim. Si vols que et surti el nom o el blog has d'agafar alguna de les altres opcions. Abans no hi he pensat, però ara ho faré. Tens la feina d'haver de posar el teu blog cada vegada, quan abans per defecte ja sortia. Així no t'enfadaràs tant amb Blogger. Ah, i jo des de fa un temps, hi ha algun blog dels nostres que només el puc comentar a través del mòvil, que per l'ordinador no puc. Quins enigmes!

      Elimina
  2. A mi m'encanta ballar, ja de ben petita ho feia. Fins els cinquanta-vuit les pistes eren com una segona casa per a mi... Des de llavors no he trobat cap lloc per fer-ho, però cada cop que sent música se me'n van els peus, portant el ritme. Una pena que en David estigui tan lluny, perquè tindria una clienta més. ;-)
    Es veu que ho passeu molt bé, així que no ho deixis perquè a més de salut, et diverteixes.

    Aferradetes, nina.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Alça, sa lluna! Mira de què ens hem assabentat ara! Veig que coincidim en aquesta atracció pel ritme. M'agradaria saber de què depèn això. Jo, com que m'ho passo tan bé, a vegades ho recomano a alguna amiga i em diuen que no els agrada ballar. Els agrada molt la música, però no ballar.
      Doncs si algun dia vens a Tarragona, jo et porto de la maneta i vens a fer una classe de prova. És clar que si t'agrada molt, igual t'has de quedar a viure aquí.
      Aferradetes, Paula, tot és una mica de broma, ja ho saps.

      Elimina
  3. Jo también soc una artista més a les clases del David tal com diu la Teresa no sols allí sino que tb per una hora gaudim , parlem i fem amistats que poden durar una vida.
    Gràcies Teresa per explicar tant be el que Totes pensemos.
    També a tu David, per la empata I simpatía que tens amb nosaltres

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola, Rosa! Tu ja saps de què parlo, eh? La veritat és que passem una hora magnífica. La prova és que qui ho prova ja s'hi queda. Si pogués m'apuntaria un altre dia i tot com tu!
      Abraçada!

      Elimina
  4. No es pot negar que tens un optimisme vital molt envejable, Tresa ! hehehe.... no hi ha res que pugui amb tu !. Al teu professor, desprès de las recomanacions que n'has fet, se li ha girat feina i el proper dia s'haurà de fer classe amb "cita prèvia" !.
    Molt bé noia, de que t'alegris així la vida i a la vegada, ens l'alegris als teus lectors, amb les teves aventures !.
    Vinga, alegria i bailoteo i fora penes !,una abraçada ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Es fa el que es pot, Artur! Però sí que m'agrada diversificar la diversió. I com que tinc aquesta afició tan solitària, sedentària i concentrada d'escriure, ho he de compensar d'alguna manera. Tot i que no et pensis, ballar també demana concentració i memòria per anar seguint els passos, però almenys ens movem i riem.
      I així també tinc tema per alegrar-vos i fora penes per a tothom!
      Abraçada!

      Elimina
  5. Respostes
    1. Doncs sí, Xavier! Podríem dir que les paraules clau d'aquest missatge-post serien aquestes. Salut i gaudi, les principals. Les altres dues es poden canviar.
      Una abraçada!

      Elimina
  6. Doncs jo no he sentit mai aquesta necessitat. Quan em jubili vull aprendre a cantar, il·lustrar els meus llibres de poemes, fer el Nivell C2, llegir i escriure moltíssim... potser també hi podria afegir ballar.
    Es nota que tu trobes plaer en escriure, per cert.

    ResponElimina
  7. Que bé, Helena! Quantes coses! I pensar que hi ha qui té por de jubilar-se per no avorrir-se! Tot i que em sembla que cada vegada menys perquè actualment la majoria de la gent està molt tensionada treballant. Ja sé que tu no. Crec que el més important de tot és estar obert i tu ho estàs. O sigui que no descartis ballar que igual et sorprens del gust que li agafes.
    Una abraçada!

    ResponElimina